Monday 20 April 2015

Kenali GLA Complex dari Shaklee

Antara Manfaat Utama GLA Complex Shaklee




1. Menjaga kesihatan

Borage yg terdapat dalam GLA Complex merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat.


  • Fungsi borage adalah untuk:
  • merawat ulser
  • mengeluarkan virus
  • melegakan kelesuan
  • membersihkan kahak
  • meringankan kebas urat saraf
  • meningkatkan stamina


2. Mengawal selia hormon dalam badan

GLA Complex akan membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan kesakitan pada payudara.



3. Meningkatkan tahap kesuburan pada wanita

GLA Complex mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama untuk meningkatkan kesuburan.

GLA Complex juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan.

Selain itu, GLA Cmplex membantu tubuh untuk menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup wehingga 5 hari.

GLA Complex juga memperbetulkan dan memperbaiki kitaran haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.



Ramai wanita berpuas hati dengan keberkesanan GLA untuk meningkatkan kesuburan dalam melahirkan cahaya mata yang ditunggu-tunggu.

4. Melambatkan menopause (putus haid)

GLA Complex akan memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah.

Pengambilan GLA Complex jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan lebih muda.

Jadi, untuk mengelakkan menopause sebelum waktunya, wanita disarankan mengamalkan pengambilan GLA Complex secara teratur.

5. Mencantikkan kulit

Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

Dengan pengambilan GLA Shaklee secara teratur, anda tidak lagi perlukan mekap yang tebal-tebal untuk keluar rumah kerana kecantikan terserlah secara semulajadi.

 6. Mencantikkan rambut


Memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

Rambut gugur memang sinonim bagi wanita terutama yang telah mempunyai cahayamata dan umur semakin meningkat.

Dengan pengambilan GLA Shaklee secara teratur, Insya Allah tiada lagi masalah rambut kering, tekstur tidak cantik dan gugur.

7. Pelangsingan

Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

Pernah dengar ada yang mengambil set kurus shaklee tetapi tidak berkesan. Kenapa agaknyer? Salah satu sebabnya ialah cara makan atau ambil vitamin tidak betul dan sebab yang lain adalah kerana hormon tidak seimbang, mengakibatkan penyerapan vitamin perlahan sebab terpaksa melalui laluan yang penuh berliku.

Jadi, untuk betulkan balik hormon, disarankan ambil GLA Complex secara berdisiplin

8. Menentang kanser

GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

9. Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

 10. Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri – dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot – salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).

11. Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.


12. Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA (GLA mengandungi Omega 6) memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.


Dengan pengambilan GLA Shaklee secara teratur, Insya Allah ibu-ibu tidak perlu risau dengan perkembangan anak-anak.

Love,
Pilih Konsultan yang terbukti Berjaya.
Syazila, Pengedar Shaklee Pilihan anda!
Shaklee ID 928401
0197773099
zikriwellness@gmail.com
Johor Bahru, Kluang

0 comments:

Post a Comment